אבני פירוק – מרחבי העולם

אבני פירוק מבניינים עתיקים

 

ברחבי העולם, בעיקר במערב אירופה, נהוג לעשות שימוש במה שמכונה בריקים מפירוקים. הבריקים - לבנים מביניינים עתיקים, לרוב בני מאה שנה ויותר, הופכות לפריט שימוש ודקורטיבי בחיפוי קירות של בניינים חדשים או משופצים.

אבני פירוקים הן למעשה לא אבנים טבעיות, אלא לבנים העשויים מחימר - החומר ששימש בעבר להכנתם לצורך בניה. לבני החימר שימשו לבניית מרבית הבינינים במערב אירופה, בדיוק כמו הבלוק הישראלי אצלינו. לאחר הפירוק עוברות האבנים ניקוי יסודי, אך יחד עם זאת מקפידים לשמר את המלט והטיח המקוריים מסביב לאבן, כדי לקבל את המראה הרצוי.

אבן עתיקה

אבני פירוק - מצרפת לסלון שלכם


ב Siv stone אנו בוחרים את האבנים באופן עצמאי. כך, בתמונה העליונה האמצעית, רואים מוזיאון עתיק מהמאה ה- 14 בצרפת, אשר היה מיועד לפירוק. האבנים בתמונה, נוקו, נארזו ונשלחו ל Siv stone - ברמת גן. המידות של האבן הצרפתית האפורה - 22 על 10.5 על 4.5 ס"מ.

אבני הפירוק בצבע בז' - 24 על 10.5 על 6.5 ס"מ.


אבן עתיקה בסגנון טוסקנה


ככל שהאבן עתיקה יותר, בדיוק כמו יין איכותי, כך היא נחשבת גם ליקרה יותר. אנו מחזיקים באבנים בנות מאות שנים, לצד אבנים חדשות יחסית ועד לאבני בריקים במראה עתיק - כלומר, אבנים שנאפו בתנורים במפעלים, כדי להגיע למראה העתיק. תמצאו ב Siv stone דגמים רבים גם של אבנים במראה עתיק, בסגנון טוסקנה, מלבנים אדומות ועד לאבן אפורה.

להתרשמות מאבנים במראה עתיק - לחצו כאן

 בשל העובדה שחימר הוא חומר קל יחסית, אין כל בעיה לחפות קירות בבית, או בחוץ.

בנוסף, אנו מציעים גם מבחר של בריקים לריצוף.

אבן פירוק עתיקהאבן פירוק